21 Ocak 2019 Pazartesi

Sağlıklı Snickers

Yıllar olmuş yazmayalı, yazmayı çok severim halbuki ama hep ikinci plana atıyorum başka başka yollar çiziyorum kendime, bu blog yazma işini çok sevmiştim oysaki.
Sabah Cem bana hatırlatana dek varlığını bile unuttuğum bu blog tekrar yayına girsin dedim ve voila! İşte burdayım:)) herkesten, her yerden bişeyler yazarım ben, tek konu seçemem sıkılırım sonra🙈
öyle değişik yerlere gittim ve hiçbirini yazmadım ya ayıp bana neyse geçmişe dönerim tek tek eklerim hepsini ama öncesinde sağlıklı beslenme maceramda bana eşlik eden yegane dostum sağlıklı snickers tarifini verip kalbinizi kazanayım dedim😁


1.kat;

•1 yemek kaşığı badem unu
•65 grparçalı fıstık ezmesi
•1 tutam tuz
•fıstık ezmesi ev yapımı ve şeker ilavesiz ise 1 tatlı kaşığı bal eklenebilir(ben eklemedim)
2.kat;
•150gr medine/kudüs hurması(yapmaya başlamadan 30dk önce ılık su içine koyun beklesin)
•1 tutam tuz
•1 tatlı kaşığı eritilmiş hindistan cevizi yağı
kaplama;
•1 paket bitter çikolata
•1 çay kaşığı hindistan cevizi yağı

opsiyonel;
bıçakla ince ince kesilmiş yer fıstığı
yapılışı;
•1. kat malzemeleri rondoda çekilir ve silikon buz yada çikolata kalıplarına yayılır ve buzluğa atılır
•1. kat malzemeleri dolapta donarken suyunu süzdüğünüz hurma ve hindistan cevizi yağını ve tuzu çekelim, dolaptan hafif donmuş olan 1.katı alalım ve üzerine paylaştıralım buzluğa tekrar atıp en az 1-2 saat buzlukta donduralım
•çıkartıp minik minik kestiğimiz fıstıkları serpelim tekrar dondurucuya atalım(opsiyonel)
•çikolata kaplama zamanı geldiğinde çikolata ve hindistan cevizi yağını benmari olarak eritelim, ocaktan alıp ilk sıcağı geçince kalıptan çıkarttığımız harçları 2 çatal yardımıyla batırıp çıkartalım ve yağlı kağıt üzerine dizelim •hemen yemek isterseniz buzluğa 15dk beklerim ben derseniz buzdolabına 30-45dk atalım


afiyet olsun☺️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder