30 Ocak 2013 Çarşamba

cupcake

Yemek yapmanın benim için ne kadar mutluluk verici bir uğraş olduğunu tüm dostlarım bilir, özellikle de evimde ağırladıklarım :))
Ama tabii yemek yapmanın ince ve uğraş verici bir iş olduğunu da kabul etmek gerek, işe başlamam ve eve yardımcı gelmesi dolayısıyla biraz uzak bile kalsam fırsat buldukça mutfağa koşup yeni bir şeyler pişirmeye çalışıyorum. Özellikle de uzmanlık alanım hep yaramaz şeyler olunca uzak kalmanın faydası bile oluyor :)
Dün akşam Cem'in eve geç geleceğini bildiğim için çabucak bir cup cake yapıp, kahve yanında sürpriz yaparım dedim ve koştum mutfağa:)
Bu sevinç maalesef Sarpın mikser sesinden korkması ile son buldu; benim yumurta + şeker karıştırma sürecim başlamasıyla bitmesi arasında 3 - 5 dk vardı siz düşünün yani:)
Neyse dedim krema açılmış, ganaj hazırlanmış, şeker ve yumurta çırpılmaya başlamış yazık olmasın ben bu karışımdan bir şeyler yaparım dedim ve kaplara boşalttım ama maalesef lezzeti her ne kadar yerinde bile olsa istediğimden daha sert olmuştu bana göre :)
Neyse yenmez mi yenir ama daha güzellerini de pişirdiğim için sadece ev halkı yer, bu deneme böyle kapanır gider...:)
Hafta sonunun özel olması sebebiyle daha güzel yemekler yenir, daha güzel tatlılar pişirilir:)

Bu arada Ganaj Kreması tarifini sormuştu bir dostum;

200 gr Krema( 1 kutu oluyor)
200 gr Bitter çikolata - Kuvertür Çikolata tercih sebebi ( beyaz çikolatada oran 300 gr)

Krema bir sos tenceresinde kaynama noktasına kadar ısıtılır, tam kaynamaya başlıycakken ocaktan alınır ve çikolata eklenir, karıştırılarak birbirine yedirilir. Buzdolabında çabuk donar, o yüzden kullanması çok rahat. Ayrıca trüf yapmak için de bu method kullanılıyor haberiniz olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder